وَأَنفِقُوا مِن مَّا رَزَقْنَاکُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِی إِلَىٰ أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَکُن مِّنَ الصَّالِحِینَ 10 منافقون
از آنچه به شما روزی دادهایم انفاق کنید، پیش از آنکه مرگ یکی از شما فرا رسد و بگوید: «پروردگارا! چرا (مرگ) مرا مدت کمی به تأخیر نینداختی تا (در راه خدا) صدقه دهم و از صالحان باشم؟!
حسرت چیه ؟؟؟
تودنیا تو آخرت انگار دست بردار نیست .
تو دنیا که به همون سفارش شده حسرت نخوریم مخصوصا حافظ قرآن که پیامبر عزیزمون میفرماید اگه حافظ به چیزی که دیگران دارند حسرت بخوره کافره .
ولی امروز سوره منافقون میخوندم آیه میگه بزرگترین پشیمانی در هنگام مرگ که پرده ها کنار میره اینه که چرا انفاق نکردم و از خدا میخواد که یه فرصت بهش بده برگرده و صدقه بده تا از صالحان بشه آیه خیلی جالبه تو آیات دیگه از گروه صالحین شدن خیلی انگار سخت بود ولی اینجا میگه صدقه بدم تا از صالحین بشم.
راستی ما حتما باید به زمانی برسیم که نقط صفر مرزیه بعد بخوایم کار خوب بکنیم واقعا لااقل برا خودم متاسفم که همش یادم میره
چقدر قرآن قشنگه خدا!!!
یه خونه داشتیم غیر از اون جایی که توش زندگی میکردیم چند طبقه بود زیر ساختمونش چن دهنه مغازه و بانک صادرات بود یه زیر پله کوچیک هم بین این مغازه ها بود ,که پدرم همه ساختمونو اجاره میداد در ضمن یه شریک هم داشت به نام آقای مهدوی که چون به پدرم اعتماد داشت همه اختیارات با پدرم بود و ایشون سر برج میومد و سهم کرایشو میگرفت .
آقام یه پسر عمو داشت که آدم ضعیفی بود از همه نظر هم جسمی هم مالی
برا همین زیر پله رو اجاره داد بهش تا پینه دوزی کنه اونم با چن تا ابزار ساده شروع کرد خلاصه اسم این پسر عمو هم رفت تو لیست مستاجرا تا چندین سال ...
وقتی پدرم فوت کرد برای تقسیم ارث باید خونه رو میفروختیم که بانک صادرات تمام ساختمونو یکجاخرید و باید همه تخلیه میکردن از جمله پسر عمو آقام
شریکمون رفت سراغش بهش گفت باید تخلیه کنید تا حالا تو این چند سال آدم خوبی بودی کرایه سر وقت دادی و هر سال هم اضافه کردی ممنون ولی حالا باید بری .
اینو داشته باشید فقط ببینید این پسر عمو چی گفت؟؟..
گفت : مگه من تا حالا به شما یه قرون کرایه دادم که شما میگی سر وقت کرایه دادی؟
آقای مهدوی گفت یعنی چی؟من تو این چند ساله دنگ کرایه شما رو از حاجی میکرفتم چی میگی ؟
گفت: حاجی به من اینجا و رایگان داد گفت تا هر وقت خواستی اینجا کار کن فکر پول هم نباش .
باورتون میشه !!!!
پدرم کرایه که ازش نمیگرفت حتی به شریکش نگفته بود واز خودش به جای پسر عموش کرایه هم میداد
عزیز دلم پدر خوبم خدا رحمتت کنه چقدر لوطی بودی چطوری انفاق کردی که هیچکس تا بعد از مرگت نفهمید آفرین پدر خوبم برا منم دعا کن تا باقیات و صالحات شما باشم .
دلم برات خیلی تنگ شده
ن
ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 183