برای شکر گزاری هیچ وقت دیر نیست , شروع کنیم

خرید بک لینک


«وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ»
و نیز به یاد آورید هنگامى را که پروردگارتان اعلام داشت:«اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما افزون خواهم کرد. و اگر ناسپاسى کنید، مجازاتم شدید است!»(ابراهیم/7)

داشتم به ماهی تو دریا فکر میکردم , آیا هیچوقت ماهی فک کرده که غرقه در نعمته ؟

چقدر راحت و بیخیال حرکت میکنه و براحتی غذا بدست میاره و کنار همنوعان خودش زندکی خوشی داره

حالا وقتی که صید میشه وبه بیرون از آب میفته تازه یادش میاد "عجب" !!! تا حالا من کجا بودم ؟ چه کار میکردم ؟

و حاضره برای یک لحظه خوشی رایگان گذشته , بهای سنگینی بپردازه !


امروز صبح رفتم نونوایی و طبق معمول خواستم پول رو بذارم روی پیشخون که دیدم یه دفعه شاطر فریاد زد : نذار خانم نذار ِِ...
پول رو روی میز نذار!!!

گفتم خب پس چکار کنم ؟ گفت الان میام !

دیدم انبر بدست اومد گفت پولو بذار اینجا" بعد بقیه پول رو با چه زحمتی با انبر برداشت داد به من!

خدایا چقدر کار سخت شده؟ چه روزگارخوشی داشتیم!

به آسونی خرید میکردیم، روبوسی میکردیم، دست میدادیم و.... و فکرمون اصلا درگیر این چیزها نبود!

خدایا بابت همه خوشی ها , همه راحتی ها و همه لذت های زندگی که داشتیم و یادمون رفت سجده شکر کنیم مارو ببخش

این روزها هم ذهنمون پر شده از اخبار #کرونا، اخباری که موج نگرانی رو در جامعه بیشتر میکنه،
تعداد زیادی حتی مبتلا نشده ولی از ترس مرگ، زودتر از مبتلایان به دلایل گوناگون از دنیا رفتن !

شاید این آیه را فراموش کردند

قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

بگو: «هیچ حادثه اى براى ما رخ نمى دهد، مگر آنچه خداوند براى ما مقرّر داشته است. او پشتیبان
و سرپرست ماست. و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند.»
(توبه/51)


کاش بیشتر خدای مهربون رو بشناسیم و بدونیم که بدون اذن اوحتی برگ از درخت نمی افتد, مرگ و حیات تنها در دست اوست , بعضی اتفاق ها هر چند خیلی بد هستند ولی محاله خوبی نداشته باشند.


✨سخن زیبای حضرت زینب در واقعه کربلا رو همه میدونند:
* ما رایت الا جمیلا * یعنی هیچ چیز جز زیبایی ندیدم!


ویروس کرونا دشمنی خطرناک و مخفیه که دیده نمیشه, تا جایی که علم دانشمندان رو هم زیر سوال برده و تقریبا هنوز از درمان قطعی این بیماری عاجزند!


u2066☑️u2069این ویروس منو یاد شیطان میندازه که چطور مخفی میاد و نجوا میکنه ودیده نمیشه ولی آثار مرگبارش تا ابد در وجود ما باقی میمونه!


u2066✔️u2069 ولی شیطان یه فرقی با ویروس کرونا داره ، این که ضد ویروس داره!
u2066❇️u2069 بله شیطان ضد ویروس داره !

✨ و چه زیبا خدا" ذکر" رو به عنوان ضد ویروس به ما معرفی میکنه


«إِنَّ اَلَّذِینَ اِتَّقَوْا إِذٰا مَسَّهُمْ طٰائِفٌ مِنَ اَلشَّیْطٰانِ تَذَکَّرُوا فَإِذٰا هُمْ مُبْصِرُونَ (٢٠١)اعراف

«پرهیزگاران هنگامى که گرفتار وسوسه هاى شیطان شوند، به یاد (خدا و پاداش و کیفر او) مى افتند. و (در پرتو یاد او، راه حق را مى بینند و) در این هنگام بینا مى شوند»


⭕این روزها هم میگذره هر چند سخت ولی یاد میگیریم که بگیم:


u2066✔️u2069خدایا بابت همه نعمت ها که دیدم و ندیدم شکر !

u2066✔️u2069خدایا زبانم رو به ذکر عادت بده تا شیطان همنشین من نباشه که خودت فرمودی:

«وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ»


و هر کس از یاد خداوند رحمان، روى گردان شود شیطانى را بر او مسلط مى سازیم که همواره همنشین او خواهد بود.
(زخرف/36)

زهرا ابوترابی
نویسنده کتاب : درخشنده، یک آیه یک خاطره

@Tahfizadmin
@derakhshandebook

تنها یک آرزوست...

ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 155 تاريخ: شنبه 24 اسفند 1398 ساعت: 12:42

صفحه بندی