وَ وُضِعَ اَلْکِتٰابُ فَتَرَى اَلْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمّٰا فِیهِ وَ یَقُولُونَ یٰا وَیْلَتَنٰا مٰا لِهٰذَا اَلْکِتٰابِ لاٰ یُغٰادِرُ صَغِیرَةً وَ لاٰ کَبِیرَةً إِلاّٰ أَحْصٰاهٰا وَ وَجَدُوا مٰا عَمِلُوا حٰاضِراً وَ لاٰ یَظْلِمُ رَبُّکَ أَحَداً (٤٩)کهف
و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند: ای وای بر ما، این چگونه کتابی است که اعمال کوچک و بزرگ ما را سر مویی فرو نگذاشته جز آنکه همه را احصا کرده است؟! و در آن کتاب همه اعمال خود را حاضر بینند و خدا به هیچ کس ستم نخواهد کرد
میگن تو قیامت اعمال انسان مثل یه فیلم میاد از جلوی چشمش میگذره و تمام زندگیش تو چن لحظه نشونش میده خیلی بهش فکر کردم که چه جوری میشه مثلا 80 سال زندگیو با دور تند ببینی .
ولی امشب که رفتم سینما فهمیدم با چن لحظه هم میشه خاطرات زنده بشن.
بعضی وقتا با یک فیلم میتونی یه دور قمری بزنی به گذشته .
فیلم نفس چقدر زیبا بود.
فیلم برای من هر تیکش یه خاطره بود آخه میرفت تو سال های قبل از انقلاب.
پدر خانواده آسم داشت و دخترکوچک تنها دعاش خوب شدن پدر بود.
منو برد به بچگی خودم وقتی آقام حمله آسم بهش دست میداد دیگه دنیارو دوست نداشتم.
بچه ها مادر نداشتن با نامادری پدر زندگی میکردن .
منو برد به وقتی مامان رفت و بی بی که نامادری آقام بود اومد پیش ما که تنها نباشیم.
فیلم همینطور داشت نمایش میداد انگار منم داشتم باهاش میرفتم.
مدرسه و کتک های ناظم به دخترک .
منو برد به دبستان کلاس دوم مبصر منو برد دفتر فک کنم مشق حسابو ننوشته بودم آقای مدیر گفت دستتو بگیر بالا !!
منم با ترس دستمو گرفتم و چن تا با خط کش چوبی زد کف دستم خیلی دردم اومد ولی همون شد دیگه درسم خوب شد نمیدونم چوبش جادویی بود خورد بهم بعدش همش شاگرد اول شدم .
تو فیلم انقلاب شد .
یادش بخیر مدرسه راهنمایی و تظاهرات و دم در مدرسه تانک و سرباز و آخرش پیروزی و دیدن امام که چقدر لذت بخش بود.
انتظار در صف طولانی ;بالاخره تو مدرسه رفاه امامو دیدم عجب ابهتی یادش بخیر.
تو فیلم جنگ شد .
یادم افتاد وقتی آماده میشدم برای اول دبیرستان صدای مهیبی اومد گفتن مهرآبادو زدن و من تازه فهمیدم جنگ شد ,جنگ راست راستکی و همش وضعیت قرمز و پناهگاه.
و دخترک معصوم فیلم به شهادت رسید و قصه تمام شد,
تمام مدت تو سینما چشمام خیس بود.
خدایا کمکم کن و پناهم بده در روزی که هر کس باید تنها بشینه پای فیلمی
که در دنیا خودش بازی کرده با این وضعیت اونجا هم فک کنم مثل سینما چشمام خیس باشه .
کارگردان این دنیا خداست
مهم نیست نقش ما در این مجموعه ثروتمند است یا تنگدست؛
سالم است یا بیمار؛
مهم این است که محبوبترین کارگردان عالم نقشی به ما داده که باید به بهترین شکل آن را ایفا نماییم؛
نباید از سخت بودن نقش گلهمند بود؛
چرا که سخت بودن نقش نشانه اعتماد کارگردان به شایستگی بازیگر است …
امیدوارم در هر نقشی که هستیم خوش بدرخشیم
ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 165