و لاٰ تَجْعَلُوا اَللّٰهَ عُرْضَةً لِأَیْمٰانِکُمْ أَنْ تَبَرُّوا وَ تَتَّقُوا وَ تُصْلِحُوا بَیْنَ اَلنّٰاسِ وَ اَللّٰهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (٢٢٤)بقره
و خدا را دستاویز سوگندهای خود قرار ندهید ( به نام او سوگند نخورید ) که نیکی نکنید و تقوا را پیشه خود نسازید و میان مردم صلح و آشتی برقرار نکنید ، که خداوند شنوا و داناست ترجمه آقای صفوی براساس المیزان
یادت باشه در هر شرایطی که باشی
مردم برای تو حرف درمیارن!
اگه قرار باشه حرف مردم روی تو تاثیر بذاره
شک نکن نمیتونی زندگی کنی
چرا فکر میکنی باید همه رو راضی نگه داری!
تو خودت باش
گاهی باید خودت رو به بیخیالی بزنی!
❤️❤️
دهه اول زندگی با دوستان زیادی رفت و آمد داشتیم، حبیب خیلی دوست صمیمی داشت که از بچه های محله بودند که خب طبیعتاً منم اونارو میشناختم...
با اینکه سنم کم بود ولی خیلی دوست داشتم تو کار خیر شرکت کنم مثلا خیلی مایل بودم واسطه ی ازدواج بشم ،.. دوستای مجرد یا همسایه و فامیل رو به هم معرفی میکردم؛ خلاصه بعضی ها به سرانجام میرسید بعضی نه.
تو دوره جوونی آدم انگار زیاد دقت نمیکنه به حرف مردم ، من که اینطوری بودم .
ولی خیلیا بهم میگفتن آخه به تو چه با این سن کم میری خواستگاری؟؟؟
ولی انگار اون وقتا اعتقاداتم بهتر از حالا بود کمتر از کوره در میرفتم.
تا اینکه یکی از این خواستگاری ها که منجر به عقد شد با اختلاف خانواده ها متاسفانه با طلاق به پایان رسید... البته چه پایانی !!!
اول که ما معرف بودیم همه چیز خوب بود خیلی تشکرو خدا خیرتون بده و از این حرفا.
ولی جایی که دیگه نتونستن با هم کنار بیان، اومدن سراغ ما ،،،
چشمتون روز بد نبینه هنوز هم آثار اون اتفاق تو زندگی ما نقش پر رنگی داره و اختلافات انقد عمیقه که هنوز ترکش هاش از بین نرفته!
تو همون بهبوهه اختلافات بود که دیگه هر کاری کردم نتونستم طاقت بیارم و قسم خوردم تو هیچ کار خیری از جمله واسطه ازدواج و قهر و آشتی احدی هرگز دخالت نکنم , وتا چند وقت اینطوری خودمو راضی کرده بودم .
چند سال بعد ...
من تازه با قرآن داشتم آشنا میشدم و شروع کرده بودم به حفظ و قبل از حفظ معنی آیه ها رو میخوندم تا اینکه یه روز رسیدم به آیه ٢٢٤ سوره بقره که دیدم ای بابا ! این که داستان منه و قسم خوردنم خیلی تعجب کردم آخه آیه داشت میگفت این قسم باطله.
اون وقت بود که خیلی شرمنده شدم و بعد از اون تو چندین مورد واسطه خیر شدم به لطف خدا و کم کم با ارامشی که قران بهم داد تونستم کینه ها و اختلافات اون جریان رو فراموش کنم .
مخصوصا حرف مردم و که هر طوری باشی بازم برات حرف درمیارن پس بهتره برای کارامون با اوستا کریم معامله کنیم نه مردم.
ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 176