نه به این شوری شور نه به این بی نمکی

خرید بک لینک

وَ کَذٰلِکَ جَعَلْنٰاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَدٰاءَ عَلَى اَلنّٰاسِ وَ یَکُونَ اَلرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیداً وَ مٰا جَعَلْنَا اَلْقِبْلَةَ اَلَّتِی کُنْتَ عَلَیْهٰا إِلاّٰ لِنَعْلَمَ مَنْ یَتَّبِعُ اَلرَّسُولَ مِمَّنْ یَنْقَلِبُ عَلىٰ عَقِبَیْهِ وَ إِنْ کٰانَتْ لَکَبِیرَةً إِلاّٰ عَلَى اَلَّذِینَ هَدَى اَللّٰهُ وَ مٰا کٰانَ اَللّٰهُ لِیُضِیعَ إِیمٰانَکُمْ إِنَّ اَللّٰهَ بِالنّٰاسِ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ (١٤٣) بقره



و ما همچنان شما (مسلمین) را به آیین اسلام هدایت کردیم و به سیرت نیکو بیاراستیم تا گواه مردم باشید و پیغمبر نیز گواه شما باشد (تا شما از وی بیاموزید). و (ای پیغمبر) ما قبلهای را که بر آن بودی تغییر ندادیم مگر برای اینکه بیازماییم و جدا سازیم گروهی را که از پیغمبر خدا پیروی میکنند از آنان که عقبگرد کنند و (به مخالفت او برخیزند)، و این تغییر قبله بسی بزرگ نمود جز در نظر هدایت یافتگان خدا. و خداوند اجر پایداری شما را در راه ایمان تباه نگرداند که خدا به خلق مشفق و مهربان است.





همه ما از مسجد و نماز جماعت خاطره داریم چه تو بچگی چه وقتی که بزرگ شدیم.


مسجد رفتن تو بچگی تقریبا برام یه تفریح بود ،


ولی چیزی که یادم مونده پیر زن هایی بودند که صف اول نماز رو خریده بودن و هیچ وقت اجازه نمی دادن ما بچه ها اونجا نماز بخونیم وبا جمله نماز شما باطله مارو به آخر صف روانه میکردن

واین باعث شده بود که همیشه حساسیت خاصی نسبت به پیرزن ها داشته باشم الان هم کم وبیش این احساس بد رو دارم .

چند سال پیش ,عید نوروز تو شهر کرمان برای نماز ظهر به یه مسجد خیلی قدیمی رفتیم که ورودی مسجد یه ساعت آفتابی سنگی بود که خیلی زیبا بود ولی مسجد با این قدمت خیلی خلوت بود و برای نماز چند نفر بیشتر نبودیم شاید همه با هم 10 نفر نمی شدیم .


وارد مسجد شدم آقا سجده رکعت اول بود منتظر شدم که رکعت دوم با هاش قامت ببندم احساس کردم که خب بلند شد چون بلند گو هم نداشت من اقتدا کردم هر چی منتظر شدم دیدم صدایی نمیاد واقعا تو نماز حوصلم سر رفت گفتم آخه چه اتفاقی افتاده چرا هیچ صدایی نیست اخه تو قسمت خانم ها هم فقط ما سه نفر بودیم ،من که دیگه داشت حوصلم سر میرفت یک دفعه صدای امام جماعت رو شنیدم که گفت بسم الله الرحمن الرحیم تازه فهمیدم امام حالا سر از سجده برداشته و ایستاده !!!

دیگه طاقت نیاوردم و نمازم رو فرادی خوندم و خیلی زود رفتم بببنم تو قسمت آقایون چه خبره ؟

.

حمید و حبیب و دو نفر دیگه فقط بودند،و اما جایگاه امام جماعت دیدنی بود..

محراب پر بود از دستگیره که به سقف و کناره ها وصل بود تا امام جماعت بتونه ایستاده نماز بخونه .


و فک کنم سن حاج آقا بیش از یک قرن بود !


نمیدونم آیا مسجد ها هم تا وقتی امام جماعت زنده هست اختصاصیه ؟


خیلی جالب بود این باعث شده بود که زیاد مردم راغب نبودند تو این مسجد نمازبخونند .


این جا بود که یاد پیرزن های مسجد تو بچگی افتادم که صف اول رو به نام خودشون سند زده بودند .


این کند ترین نماز جماعت بود که دیدم اما....

یه سال یه کلاسی میرفتیم برای آمادگی ارشد که چون بعد از ظهر بود به نماز مغرب میرسیدیم که جماعت میخوندیم یه امام جماعت داشت باورتون نمیشه که انگار نماز جماعت استقامتی بود تا میخواستی قامت ببندی، باید میرفتی رکوع و یه دفعه متوجه میشدی امام سجده دومه یعنی یه چیز باور نکرونی! نمازی که جماعت بود ولی سرعتی!!!

بعد از نماز کنجگاو شدیم که یه پرس و جو از امام جماعت داشته باشیم ،

نتیجه پرس و جو این بود که ایشون چند سال امام جماعت زندان بودند و برای ترغیب زندانی ها به نماز جماعت دیگه عادت کرده بود اینطوری نماز بخونه و این هم تند ترین نماز جماعتی بود که دیدم .


راستی که هر چیز متعادلش زیباست

فدای دین قشنگم که دین تعادل است به شرط این که اجرای دین هم توسط مجری ها متعادل باشه.

تنها یک آرزوست...

ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 163 تاريخ: دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت: 0:37

صفحه بندی