لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ ۱۲۸توبه
قطعا براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید به [هدایت] شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است
وقتی ایه 128 توبه رو میخوندم اینکه پیامبر رو حریص بر مومنین معرفی کرده یه خورده منو برد تو فکر
یاد پیامبر های دیگه هم افتادم که با چه دلسوزی مردم رو دعوت میکردند
ولی انگار نه انگار
داشتم فکر میکردم به این جمله غلط که تو زندگی ما خیلی بکار میره
اگه حرف از دل باشه به دل مینشینه
آدم فکر میکنه حتما اشکال از طرف نصیحت کننده س که طرف تحویل نمیگیره و قبول نمیکنه
باید جمله رو عوض کنیم
حرفی که از دل باشه به دلی که آماده س مینشینه
پس مشکل معلوم شد
آخه حرف از تمام دل هست ولی دل طرف مقابل آماده نیست و نمیتونه بپذیره
بعضی دل ها خیلی مریضه و دیگه پذیرش هیچ دارویی رو نداره هر چند از دل باشه
هر وقت تفسیر مثلا معجزات درخواستی از پیامبران رو میگم خودم به فکر فرو میرم که چه طور میشه عصای موسی ایمان ساحرها و ...رو ببینن یا سالم موندن ابراهیم در آتش یا ناقه صالح که با موارد درخواستی خودشون از کوه بیرون اومد رو ببینن و بعد از اتمام نمایش برن خونه شامشون رو بخورن و بعد بخوابن
و فردا دوباره مثل دیروز نه خانی اومده نه خانی رفته و تکرار روزها
واقعا آیا این کارها و حرف ها از دل نبود ؟
بعضی ها دل هاشون رو قفل میکنن وکلیدش رو میندازن تو دریا
اینجاست که خدا به پیامبرای عزیزش میگه خودتون رو خسته نکنید
رهاشون کنید طبیعت پاسخ خوبی بهشون خواهد داد
درست تو کلاس هم بعضی وقتا با دانشجو هایی برخورد میکنیم که هر چی براشون از أینده از اینکه قدر جوونیتون رو بدونید یا کمتر مثل بچه ها با زندگی و درس و آینده تون برخورد کنید میگیم
طوری نگاهت میکنن که انگار بهت میگن خودتو خسته نکن ممنون که به فکر ما هستید
ولی وقتی تو چشم هاشون نگاه میکنی بی توجهی و تمسخر از نصایح استاد رو به وضوح میبینی
و چقدر دلمون میخواد تجربه ها رو در اختیارشون بزاریم ولی انگار داریم بهشون تعارف میکنم اونوقت با زبان بی زبانی میگن ما اصلا میل نداریم ما با همین وضع حال خوشی داریم
چقدر این صفت برای پیامبر عزیز زیباست
حریص علیکم بالمومنین
ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 161