قلب ها شکستنی است احتیاط کنیم

خرید بک لینک

یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا اِجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ اَلظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ اَلظَّنِّ إِثْمٌ وَ لاٰ تَجَسَّسُوا وَ لاٰ یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ إِنَّ اَللّٰهَ تَوّٰابٌ رَحِیمٌ (١٢) حجرات

ای کسانی که ایمان آورده اید ، از گمان ها جدّا بپرهیزید ، زیرا که ( پیروی ) برخی از گمان ها ( گمان بدی که مخالف واقع باشد ) گناه است و ( چون معلوم نیست پس باید از همه پرهیز نمود و از عیوب و اسرار دیگران ) تجسس و کاوش نکنید و از یکدیگر غیبت ننمایید ، آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟

حیوانات عموما شادتر از انسان ها هستند ؛

زیرا از آنچه دیگران درباره ی آن ها می گویند

و می اندیشند ، کاملا نا آگاه هستند ...!

جی_پی_واسوانی

همه میدونن غیبت کردن کار تلخیه ولی البته کمی با طعم شیرینی

نمیدونم تا حالا چیزی خوردین که اولش شیرینه بعد که میخوای از خوردنش لذت ببری یه دفعه طعم تلخی رو تو دهنتون احساس می کنید

درست مثل غیبت کردن اولش شیرین ولی بعد ....

استادی داشتیم تو دانشگاه یادش بخیر

یه دفعه ازش سوال کردیم ما میتونیم غیبت کسی رو که کردیم بربم ازش معذرت خواهی کنیم ؟

گفت نه !

تو اسلام اعتراف به گناه فقط برای خدا .

خب چکار کنیم ؟

غیر مستقیم با هدیه یا کارهایی که میتونید دلش رو نسبت به خودتون بدست بیارید وجبران کنید،

یا اگر امکانش هست برید پیش اون کسانی که غیبتش رو کردید ،دقیقا برعکس اون حرف ها رو بزنید تا ذهنیت اون شنونده ها تغییر کنه و آبروی از دست رفته ی مومن ،به دست بیاد.

اگر هم دیگه دسترسی بهش ندارید براش استغفار کنید یا براش صدقه بدید

ولی قبل از همه اینها باید حسابتو با خدا صاف کنی

که دیگه تکرار نمیشه هرگز

گفتن به طرف مشکلی که حل نمیکنه ممکنه مفسده هم ایجاد کنه و باعث کینه بشه

تازه فهمیدم مفسده یعنی چی

حالا داشتم خوب, احساسش میکردم و اینکه چه اثری در هر دو طرف داره

دیروز سر کلاس حالم عوض شد بعضی وقتا آدم حواسش نیست غرق در کاره نمیدونه دور و برش چی میگذره

شاید اینکه فک کنیم همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم با دیدن یه پشت صحنه ,همه چیز عوض میشه

وقتی درس میدم با عشق و با تمام وجودمه, دلم میخواد هر چی بلدم لقمه کنم بذارم تو دهن بچه ها.

کاش بهم چیزی نگفته بودن بعضی وقتا ندونستن احساس دیگران خیلی هم برا آدم بد نیست

انگار وقتی دلت میگیره کلی چیزای خوب که تو قلبت بوده یه دفعه وسایلشونو جمع میکنن و از تو قلبت میرن

که این برا دو نفر خطرناکه و شاید در های خوبی که تو زندگیت باز شده بود یکباره بسته بشه .یعنی سلب توفیق

بزاریم قلب هامون صدای بدی هارو نشنون

اینطوری راحت تر به هم محبت میکنیم

کاش نشنیده بودم حالا انگار اون شوق و لذت یاد دادن, شعله هاش داشت کم میشد

باید اینقدر با خودم کلنجار برم تا برگردم به حال اولم که خیلی برام کار سختیه

سعی کنیم خوب حرف زدن رو یاد بگیرم که حرف ها وقتی گفته شد دیگه به جایگاهشون برنمیگرده و بدون اختیار اثرشو گذاشته و رفته

خدایا منو از طعم گناه از بوی گناه و از لذت گناه نگه دار

خدایا قلبم رو از هر کینه ای پاک کن

تنها یک آرزوست...

ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال می‌کنید

برچسب: شکستنی,احتیاط,کنیم, نویسنده: بازدید: 165 تاريخ: دوشنبه 6 شهريور 1396 ساعت: 12:27

صفحه بندی