فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فِیهٰا أَحَداً فَلاٰ تَدْخُلُوهٰا حَتّٰى یُؤْذَنَ لَکُمْ وَ إِنْ قِیلَ لَکُمُ اِرْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْکىٰ لَکُمْ وَ اَللّٰهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ (٢٨) نور
و اگر کسی را نیافتید باز وارد نشوید تا اجازه یابید، و چون (به خانهای درآمدید و) گفتند: برگردید، به زودی بازگردید که این برای تنزیه و پاکی شما بهتر است، و خدا به هر چه میکنید داناست
سواد" حاصل خواندن زیاد نیست ،
بلکه حاصل تعمق و تفکر ،
در آن چیزیست که خوانده شده !
کارل هیلتی
به قول علامه بعضی ما دو تا توبه داریم یه توبه برای کارهای بد یه توبه هم برای کارهایی که فکر میکردیم کار درستی بوده و حتی ثواب هم داشته مثل آیه 103 و 104 سوره کهف که زیانکارترین افراد رو اعلام میکنه که الان من با این خاطره که تعریف میکنم همین حس رو دارم .
سال نو و دید و بازدید های داغ عید
معمولا تو اقوام کسانی هستند که رفتن به خونشون در حد سالی یک بار هست اونم اگه شانس بیاری و خونه باشن
هر وقت به ایه 28 سوره نور میرسم تو کلاس به بچه میگم که تو رفتن مهمونی دقت کنیم درسته مهمونی رفتن خیلی سفارش شده ولی شرایط صاحبخونه رو باید در نظر بگیریم مبادا به جای ثواب عقاب نصیبمون بشه
وقتی میرسم به این آیه یه خاطره میاد تو ذهنم وحشتناک
یکی از آرزوهای من تو زندگی اینه که همه با آیات آشنا بشیم و بتونیم واقعا تو زندگی ازشون استفاده کنیم شاید کوتاهی از امثال من باشه, نمیدونم که نتونستیم خوب با آیات فرهنگسازی کنیم
دو سال پیش با برادر حبیب و خانمش رفتیم خونه مادر شوهرم البته مادر شوهر شماره 2
برای عید دیدنی البته بگم این نوع عید دیدنی از همون سالی یکبارها و تایم نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه بود .
خلاصه بعد از تموم شدن تایم سالانه از همون جا حبیب و برادر بزرگش تصمیم گرفتند با یه تیر دو نشون بزنن و برن خونه برادر کوچیکشون که پسر همین مادر شماره 2 بود .
به مادر گفتیم, مادر شما زنگ بزن ببین هستند تا بریم خونشون برای عید دیدنی .
چند بار زنگ خورد ولی خبری نشد تلفن خونه جواب نداد
خب مادر ,به موبایلش بزن
مادر بنده خدا شروع کرد به گرفتن شماره موبایل پسرش ولی بازم جوابی شنیده نشد
بعد از مادر , حبیب همین شماره هارو با گوشی خودش می گرفت بازم کسی جواب نمیداد
برادر بزرگ حبیب گفت :حالا شماره خانمشو بگیرید
مادر بنده خدا حالا شماره عروسشو گرفت بازم جوابی شنیده نشد
حبیب هم پشت بندش با امر برادر بزرگ همین شماره رو گرفت ولی جوابی شنیده نشد
واقعا این قوم .... از جون این تلفن چی میخواستن
خلاصه سالی یکبار اونم تایم نیم ساعته ما ,تو خونه مادر به تلفن بازی این دو برادر گذشت من هم دائم تذکر میدادم که بابا وقتی موبایل زنگ میخوره و کسی برنمیداره یعنی الان موقعیت درستی نداره
ولی کو گوش شنوا اصلا کار خودشونو میکردن تو اینجور مواقع بعد از چند بار تذکر دادن میبینم حریف نمیشم معمولا دیگه سکوت میکنم
تو این فکر بودم که کاش میتونستم از ⛑ ذوالقرنین ⛑ کمک بگیرم والا اینا دست بردار نیستند .
خلاصه کار به همین مرحله تموم نشد
دو برادر تصمیم گرفتند هر طور شده امروز این صله رحم رو انجام بدن و برای همین تصمیم وحشتناکی گرفتند ولی اینو بگم که من دائم تذکر میدادم با اینکه تصمیم به سکوت گرفته بودم , که بابا شماره هارو دیدن حتما آمادگی ندارن
بیا برگردیم ما که سالی یه بار ده دقیقه میریم خونه اینا خب یه بار دیگه میایم
ولی انگار اگر ذوالقرنین هم اینجا بود کم میوورد ☹️☹️
حالا از آخرین ترفند این دو برادر برای برادر کوچک از مادر شماره 2
گفتند میریم در خونشون
دیگه من طاقت نیوردم گفتم خیلی زشته نباید این کارو بکنید شاید ...
رسیدیم پشت در خونه
زنگ در خونه رو زدن خبری نشد اینو بگم که آیفون تصویری بود .
با یک بار هم راضی نشدن چن بار زدن باز خبری نشد
گفتم بریم دیگه خدارو شکر نیستند .
در همین لحظه یکی از همسایه ها از خونه بیرون اومد که خطرناک ترین تصمیم در این لحظه گرفته شد ☠
در که باز شد ما رفتیم تو آپارتمان و مستقیم پشت در خونه, زنگ زده شد و در باز شد همگی تو خونه بودند و با دیدن ما فک کنم سکته نکردند شانس اوردن
در اون لحظه دلم میخواست هر جایی باشم حتی تو جهنم ولی اونجا نباشم
ولی خدا شاهده که تمام تلاشمو کردم که اینارو منصرف کنم ولی نتونستم
نشستن ده دقیفه تو این مهمانی به من یک سال گذشت , اگر اسلام و آیات در زندگی درست اجرا بشن و همه ما از معانی و اهداف آیات آگاهی داشته باشیم تو زندگی کمتر دچار اشتباه و آزار دیگران میشیم .ومیتونیم از کنار هم بودن خیلی لذت ببریم .
آیا واقعا این صله رحم است ؟
هدف از صله رحم تو عید چیه ؟
این سر زدن های سالی یکبار تو تایم کم چه مشکل
ی رو حل میکنه ؟ وچه ثوابی داره؟
سه سال از این جریان میگذره ولی من هر وقت این آیه رو میخونم تمام این خاطره بد تو ذهنم میاد و از اینکه نتونستم کاری انجام بدم خودمو سرزنش میکنم .
خدایا کمک کن تا بتونم آیات رو تو زندگی عملی کنم و تو این کار جدی باشم .
آمین
ما را در سایت تنها یک آرزوست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 159